Postup výroby webu
Výroba webových stránek, které se stanou úspěšným webem klienta, se skládá z několika na sebe navazujících kroků, přičemž každý z nich hraje v celkovém procesu výroby webu důležitou roli a nelze ho vynechat, přeskočit ani zapomenout :
- Analýza toho, co klient potřebuje
- Návrh plánu a rozpočtu celého projektu
- Volba architektury webu
- Řešení grafického designu webu
- Vytvoření webových stránek
- Schválení a uvedení webových stránek do provozu
- Předání díla
—————
Analýza – představa klienta
Při první schůzce si řekneme, jak si webové stránky představujete, probereme funkční prvky, zjistíme, jaká je Vaše cílová skupina, rozsah webových stránek ( přibližný rozsah stan ) a dále Vaši představu o grafickém designu a funkčnosti webu.
Vytvoření časového plánu a hrubého rozpočtu projektu
Úvodní informace poslouží k návrhu časového plánu a také k rozpočtu plánovaného projektu webu.
Vytvoření architektury webu
Každá práce se musí plánovat. U webu je to stejné. V první fázi je důležité uspořádání funkčních prvků webových stránek.
Pod architekturou webu je potřeba si představit celkové logické uspořádání prvků, konkrétně to jsou kategorie a podkategorie. Začíná se obecnými informacemi a postupuje se až k detailům. Vzájemné provázání jednotlivých stránek ( později i interními odkazy), to vše vede k přehlednosti celého webu a k následné úspěšné optimalizaci SEO.
Řešení grafického designu webové prezentace
V tomto kroku výroby webu předkládám návrh nového designu webu. Před návrhem je potřeba znát veškerá omezení, která bude třeba akceptovat, například firemní standarty ( logo , barvy společnosti, které web musí kopírovat a pod.). Pokud taková omezení existují, je nutné dopředu mě o nich informovat a dodat mi grafický materiál v elektronické formě.
Vytvoření webu
Další fází je zhotovení webových stránek. Správné dodržení postupu a čistého kódu má přímý vliv na zobrazovaní webu především na mobilních zařízeních, kde bývá doladění webu složitější, ale v dnešní době zároveň asi nejdůležitější, neboť největší skupinou návštěvníků webu jsou lidé s mobilním zařízením.
Schválení a uvedení webových stránek do provozu
Po fázi výroby je web vystaven a dostupný na testovacím prostředí. Testovací doména je na mém serveru, kam obdrží klient přístup, vidí tvořený web a zde pak dochází k akceptační fázi. Během této fáze je web “ zahořen“. Tak se říká testování funkčnosti jeho veškerých prvků a simulaci zátěže, provádějí se korektury tlačítek apod.
Po spuštění webu do tzv. „ostrého provozu“ poskytuji na základě samostatné smlouvy další technickou podporu. Jedná se o smlouvu o správě a aktualizaci stránek.
Předání díla
Předání díla může proběhnout při osobní schůzce nebo písemnou formou ( e-mailem )