Analýza statistik je velice důležitá, protože nám dává celkový obraz webu pro okolní svět. Analýzou statistik návštěvnosti získáváme velice cenné informace, které lze využít například při plánování Vaší obchodní strategie. Těmito údaji jsou například zdroje návštěvnosti (z jakého zdroje návštěvníci přišli – kdo je doporučil / odkazy ze sociálních síti a podobně ), regionální zastoupení návštěvníků ( kolik návštěvníku přišlo – podle krajů nebo měst), určení jejich zájmu například o konkrétní službu nebo druh zboží (seznam nejčtenějších kategorií a konkrétních stránek na webu), počtu nejčastěji stahovaných souborů z webu ( návody, katalogy zboží atd.). Podmínkou pro zpracování analýzy statistik návštěvnosti je měřící kód Google Analytics, vložený do měřených webových stránek nejméně 2 měsíce před provedením samotné detailní analýzy nebo udělení přístupu do již funkčních existujících statistik Google Analytics.