Hlavní výhody a nevýhody profilu na sociální síti Facebook
K hlavním výhodám profilu na sociální síti především patří:
Vysoká efektivita v poměru cena/výkon
Selekce zákazníka a přesné určení cílové skupiny: uživatelé Facebooku na sebe prakticky prozrazují mnoho informací. Například pejskaři sdílí věci o psech, pokud má někdo jiného koníčka např. cestovaní, sdílí fotografie z cest. Tyto informace Facebook pečlivě zařazuje a vytváří za Vás cílovou skupinu, dále kalkuluje s lokalitou bydliště nebo s místem, odkud se uživatel připojuje . Tím se dostáváme celkem přesně k cílené reklamě. Prakticky: pokud někdo dá “ líbí se mi“, vidí toto doporučení okolo 100 lidí při zohlednění na Českou republiku. Pokud se příspěvek objeví Vašim přátelům a jestliže má zajímavý obsah, mohou ho sdílet dále mezi své přátele. Registrací firemního profilu nabíráte fanoušky, kteří Váš profil a následně i problematiku Vaší stránky sledují a jeví o ni zájem. Dále je zde okamžitá zpětná vazba ihned pod příspěvkem. Pozor ale, ta někdy může být i nevýhodou. Tím se stává Facebook účinným nástrojem a marketingovým kanálem se zpětnou vazbou. Můžete sdílet připravované akce a následně sledovat zájem nebo předpokládanou účast, sdílet Vaše fotografie a videa.
Nevýhodou je, že uživatel Facebooku může být kdokoliv; klidně i Váš konkurent a nelze ovlivnit, popřípadě zakázat , aby Vás sledoval. S touto skutečností je dobré rovněž počítat.
Pro sdílení video materiálů je pak nejvhodnější Youtube a spousta dalších distribučních kanálů. Veškeré sociální sítě lze vhodně propojit. Pomohu Vám vytvořit Vaše firemní profily a vysvětlím, jak to celé funguje.